ویدئو | شادی مردم هرات پس از راهیابی تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی ویدئو | هیجان گزارشگر افغانستانی پس از صعود تیم ملی کشورش به جام جهانی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و قرقیزستان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شگفتی سازی افغانستان با هدایت مربیان ایرانی | تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی صعود کرد مشهد خانه فوتسال افغانستان مرتضایی: آسیا باید باور کند که در فوتسال قدرتی به‌نام افغانستان وجود دارد پخش زنده بازی افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی از طریق DNA توسط بنیاد شهید آخرین وضعیت آب و هوا در ولایت‌های افغانستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عیادت رئیسی از بیماران افغانستانی در بازدید از بیمارستان شهدای یافت‌آباد + عکس معاون وزارت خارجه آمریکا برای گفتگو درباره افغانستان به قطر و پاکستان سفر می‌کند تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ روز‌های فارسی فوتسال آسیا قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴
سرخط خبرها

مجری راه‌آهن خواف-هرات از انعقاد قرارداد ۱۱۷ میلیاردی با پیمانکار برای تکمیل این خط ریلی خبر داد

  • کد خبر: ۱۹۴۲۷۲
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳
مجری راه‌آهن خواف-هرات از انعقاد قرارداد ۱۱۷ میلیاردی با پیمانکار برای تکمیل این خط ریلی خبر داد
مجری راه‌آهن خواف-هرات از انعقاد قرارداد ۱۱۷ میلیاردی با پیمانکار برای تکمیل خط ریلی خواف- هرات خبر داد و گفت: خط ریلی خواف- هرات در راستای کریدور شمال به جنوب شرق کشور قرار دارد که از بندر چابهار تا زاهدان و از زاهدان به مشهد ادامه دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، «حافظ سادات‌نژاد» مجری راه‌آهن خواف- هرات با اشاره به سفر اخیر هیات افغانستانی به ایران و دیدار و گفتگو با وزیر راه و شهرسازی درباره همکاری‌های حمل‌ونقلی درباره همکاری با این کشور برای تکمیل راه‌آهن خواف- هرات اظهار داشت: با توجه به جلسات قبلی که با هیات افغانستانی در ایران و آن کشور با موضوع راه‌آهن خواف- هرات برگزار شده بود، برخی تعهدات باقی مانده در خصوص این خط آهن پس از تحولات سیاسی در افغانستان را عهده دار شد.

مجری راه‌آهن خواف- هرات گفت: اجرای تعهدات افغانستان در این پروژه نزدیک به یک سال به طول انجامید و با نظارت ایران، این خط ریلی به حالت تحویل موقت رسید.

وی افزود: افغانستان حدود ۸۰ الی ۹۰ درصد کار را به سرانجام رساند و بقیه پروژه به دستگاه‌های مکانیزه نیاز داشت که افغانستان در این حوزه با محدودیت روبه‌رو بود، بنابراین مقرر شد باقی‌مانده مسیر را ایران انجام دهد.

سادات‌نژاد تاکید کرد: در این راستا تامین منابع مالی این خط از سازمان برنامه و بودجه پیگیری و با همکاری هیات دولت مناقصه برگزار شد که با توجه به اینکه تعداد پیمانکاران به حد نصاب نرسید، با تمدید این مناقصه در ۲ مرحله شرکت «جهاد نصر» کرمان در این مناقصه برنده شد و در حال حاضر این پروژه در مرحله مبادله پیمان قرار دارد.

اعزام ۲ قطار از راه‌آهن خواف - هرات

مجری راه‌آهن خواف-هرات ادامه‌داد: پس از ترمیم خسارت‌های وارده توسط دولت افغانستان، با نظارت و هدایت مستقیم مهندسان و مشاوران ایرانی، اعزام قطار از این خط در دو مرحله انجام شد. یک رام قطار دارای ۱۴ واگن به سمت «روزنک» به وزن یک‌هزار و ۱۰۰ تن با محموله ریل در اردیبهشت ۱۴۰۲ اعزام شد.

وی افزود: در مرحله دوم اعزام قطار باری نیز، سه رام قطار ۱۲ واگنه ۲ هزار تن تراورس بتنی را در مهرماه به افغانستان حمل کرد و در ایستگاه روزنک که در فاصله حدود ۸۰ کیلومتری شهر هرات واقع شده است، تخلیه شد.

تکمیل راه‌آهن خواف- هرات تا ۶ ماه آینده

سادات نژاد از انعقاد قرارداد ۱۱۷ میلیاردی با پیمانکار برای تکمیل خط ریلی خواف- هرات خبر داد و گفت: قرار است در مدت ۶ ماه این خط کاملا تکمیل شود.

وی افزود: به محض مشخص شدن برنده مناقصه، پیمانکار به تجهیز کارگاه در ایستگاه مرزی ایران به نام «شمتیغ» به ارزش ۲ میلیارد تومان اقدام کرد.

مجری راه‌آهن خواف-هرات درباره مزایای اقتصادی و تجاری این راه‌آهن، گفت: خط ریلی خواف- هرات در راستای کریدور شمال به جنوب شرق کشور قرار دارد که از بندر چابهار تا زاهدان و از زاهدان به مشهد ادامه دارد.

سادات نژاد اضافه‌کرد: این راه‌آهن در سال نخست بهره برداری ظرفیت جابه‌جایی بار به میزان حدود ۷۰۰ هزار تن را دارد و در سال بیستم بهره‌برداری با توجه به قرارگیری در کریدور شمال- جنوب شرق کشور امکان جابه‌جایی ۸.۸ میلیون تن بار فراهم می‌شود.

وی یادآور شد: راه‌آهن خواف- هرات شامل ایستگاه مرزی شمتیغ در ایران می‌شود و ایستگاه‌های افغانستان نیز «غوریان» در کیلومتر ۳۰ این مسیر و ایستگاه روزنک در کیلومتر ۶۲ این مسیر ریلی واقع شده است.

سادات نژاد تاکید کرد: راه‌آهن خواف- هرات موجب اتصال کشور‌های حوزه دریای خزر به یکدیگر می‌شود و این کشور‌ها را از طریق روسیه به اروپا متصل می‌کند.

راه آهن هرات-خواف چهار بخش دارد که تاکنون سه بخش آن تکمیل شده و قطعه چهارم آن نیز در حال ساخت است.

این مسیر ریلی بخشی از مسیر راه گذر بین‌المللی شرق به غرب است و تعاملات اقتصادی میان پنج کشور از منتهی الیه شرق آسیا تا غرب این قاره را سرعت می‌بخشد.

«حمید الله سعید» سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی افغانستان و هیأت همراه ۱۶ آبان در سفر به ایران، با وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی در حوزه حمل‌ونقل دیدار و درباره توسعه و تقویت خطوط هوایی، رفع مشکلات تردد بین دو کشور و مسائل پایانه‌های مرزی و همچنین توسعه خطوط جاده‌ای و ریلی گفتگو و تبادل نظر کردند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->